erekme

Mimar Sinan Üniversitesi’nde tamamladığı Mimarlık eğitiminin ardından Nekropsi müzik grubunda ve çeşitli mimari ofislerde çalıştı. İTÜ Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi (MIAM)’nda Ses Mühendisliği ve Tasarımı yüksek lisansını ve Müzik doktorasını tamamladı, 2004-2005 yıllarında Amsterdam’da Kraliyet Sanat Akademisi(Rijksakademie)’nde Misafir Sanatçı olarak bulundu.

2002-2011 arası İTÜ MİAM’da Araştırma Görevlisi olarak çalıştı, 2011’den beri İTÜ TMDK Müzik Teknolojileri Bölümü’nde Öğretim Görevlisi olarak yer almakta, İTÜ MIAM ve İTÜ Mimarlık Fakültesi’nde de dersler verdi.

Ses-mekân yerleştirmeleri Venedik Bienali Türkiye Pavyonu (2017), Documenta (13) (2012); İstanbul Bienali (2003, 2013 ve 2015), Sidney Bienali (2016), Stedelijk Müzesi (2014), MAXXI (2014 ve 2015), İstanbul Modern (2014, 2015 ve 2016), Arter (2011), SALT (2012 ve 2015) vb. etkinlik ve kurumlarda sergilendi. Önemli kişisel sergileri arasında “Alt Üst” (Spike Island, Bristol, 2014) ve Week (Hafta) (Kunsthalle Basel, 2012) bulunmaktadır. Kitapları ”SSS – Sahil Sahnesi Sesi” (2008) BAS tarafından, “Room of Rhythms 1” Walther König (2012) tarafından , “Az Boş Belki” (2015) Revolver/Artist tarafından ve ÇIN (2018) IKSV/Yapı Kredi Kültür Sanat tarafından yayınlandı. 2012 yılında North Rhine-Westphalia Sanat Vakfı tarafından verilen Nam June Paik Medya Sanatı Ödülü’ne değer görüldü. Kaan Müjdeci’nin uzun metraj filmi “Sivas”’ın (71. Venedik Film Festivali – Özel Jüri Ödülü, 2014) ses-müzik direktörlüğünü yaptı, Emin Alper’in uzun metraj filmi “Abluka”’nın (72. Venedik Film Festivali – Özel Jüri Ödülü, 2015) müziklerini yaptı ve ses tasarımını Cenker Kökten ile birlikte geliştirdi.